Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Co s nechtěnými dárky?

9. 12. 2008 | Finance

V mnoha domácnostech se čím dál častěji řeší starosti co s nevhodnými dárky nebo s těmi, které se sešly dvakrát. I to si již dnes  uvědomují někteří obchodníci a umožňují svým zákazníkům dárky vrátit zpět do obchodu. 


Jak už to bývá i na toto téma byl proveden průzkum, osloveno bylo 34 různých obchodů. Vybráni byli prodejci spotřebního zboží, potravin a drogistického zboží. Z jejich odpovědí vyplynulo, že některé nechtěné vánoční dárky vracet lze a to i během celého roku, kdy se takto snaží firmy vyjít spotřebitelům vstříc. Bohužel některé firmy své odpovědi nezaslaly.   

   

Podmínky vrácení dárku

Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu nepovedených vánočních dárků stanovit vlastní podmínky, což také vyplynulo z průzkumu. Někdy je to třeba přítomnost originálního obalu, nebo krabice, nejčastěji to ale bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni. Některé obchody umožňují vrátit věci do 14 dnů bez udání důvodů, jinde je k tomu stanoven měsíc, nebo 3 měsíce. Vždy se ale spotřebitelé musejí prokázat dokladem o zakoupeném zboží. Zákazníci by se proto měli při svých nákupech v těchto dnech informovat přímo v prodejně, zda a za jakých podmínek přijímají dárky zpět.   


„Situace je jiná u internetových obchodů, kde ze zákona lze zboží vrátit do 14 dnů od jeho obdržení a to i bez udání důvodů, upozorňuje Jan Mišurec z tiskového oddělení Sdružení pro Ochranu Spotřebitelů.


Při nákupu přes internet v rámci Evropské unie, tuto problematiku upravuje speciální směrnice. V ní je například stanoveno, že spotřebiteli musí být dána minimální lhůta sedmi pracovních dnů, kdy od převzetí věci smí zákazník odstoupit od smlouvy. V České republice je lhůta 14

kalendářních dnů.

I tak se ale mohou vyskytnout problémy, se kterými si spotřebitelé nebudou vědět rady. Poradit se mohou v  Evropském spotřebitelském centru, případně mohou kontaktovat některou z osobních poraden SOS.


Závěrem snad jen poradím, aby se zákazníci při nákupu nebáli na vše potřebné zeptat, pokud jim tyto informace přímo nesdělí prodejce. Jen tak se totiž ochráníte před možnými problémy jako je pozdní vrácení či špatný obal od dárku.

Zdroj:  SOS


DanielkaZ

ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
TAKE JSEM JESTE NECHTENY DAREK NEDOSTALA
Obrázek uživatelky
profil
ještě sem žádnej nechtěnej dárek nedostala. Byť jen maličkost a udělá mi radost
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles