Změna tvaru balení, uprava sloení, zmenení obsahu.....
Je pochopitelné, e společnosti jsou nuceny upravovat svoji ekonomickou politiku, aby svoji značku obhájili v komerčním boji, zvlátě, kdy základní suroviny jsou čím dál tím draí, co je případ posledního roku.
Natěstí mají společnosti více moností, jak zvýit cenu bez toho, aby si spotřebitel čehokoliv vimnul. Člověk musí být zatraceně pozorný, aby mu změna neunikla. Nejčastějí taktika je nenápadné sníení mnoství obsahu produktu v jednom balení. Je to jednoduché a levné. Méně čajových sáčků v čajové krabičce, méně tekutiny v lahvi, mení suenky, to ve samozřejmě za stále stejnou cenu. Potichoučku, polehoučku....
Nakupující si vímají pouze cenovky
Na začátku roku vichni řeili problém, jak se vyrovnat se zvyováním cen základních surovin, říká vedoucí pracovník jedné potravinářské firmy, bylo rozhodnuto, e u některých produktů bude lepí změnit obsah, ne zvýit doporučenou cenu. Strategie sniování hmotnosti funguje obdivuhodně. Nedá se pouít pouze u produktů s nařízeným obsahem, jako jsou těstoviny, či máslo.
Zkuenosti společností ukazují, e tento způsob zvyování ceny funguje téměř bezchybně. Ani pro velmi pozorného spotřebitele není jednoduché odhalit, e láhev vody sníila svůj objem z 1,5 na 1,25 litru. Klienty, kteří si oblíbili určitou značku, vůbec nenapadne, e by firma mohla upravit obsah produktu, ubezpečuje nás ji zmíněný vedoucí pracovník. A tak společnosti, které si více, či méně, hrají s obsahem svých výrobků, se střeí jakéhokoliv upozornění na dané změny. Existuje dokonce pravidlo, e v době změny hmotnosti je pozastavena vechna reklama. Odlehčení jde ruku v ruce pouze se změnou balení.
Neutajované jednání ovem nevyjde společnost zas tak draho. Spotřebitel povauje zvýení ceny o 25% za oprávněné, kdy má výrobek zmodernizovaný design. Cílem kadé značky je sniování nákladů a tedy zvyování zisku z prodeje, vysvětluje odborník, voda není sama o sobě drahá, jsou to přepravní náklady, které stojí tolik peněz.
Pozor na kadý nový vzhled
Odhalme nyní druhou strategii, poívanou k nenápadnému zvyování cen. Jde o změnu vzhledu balení. Úprava vnějí podoby výrobku či, úplná proměna balení otevírá cestu roztomilým úpravám cen, samozřejmě ne ve prospěch kupujícího. Výrobci moučkového cukru nyní uvádí na trh cukr v plastových sáčcích obsahujících 750g produktu. Je to pevné, praktické, hermeticky uzavřené, recyklovatelné a hlavně o dobrých 10 a 25% draí ne tradiční kilové balení.... Olivový olej, dlouhou dobu prodávaný v litrových lahvích, si v roce 2006 pořídil o čtvrtinu mení sestřičku, aby spotřebitele přesvědčil, e láhev oleje stále stojí méně ne 6....
Čajové pečivo, donedávna prodávané v balení po dvou, se najednou v sáčku ocitlo samo s cenou jen o 4% vyí. Je to reakce na čím dál tím vyí ceny mouky a mléka, vysvětlují zástupci, zároveň ovem upravujeme výrobek podle přání zákazníka, v tomto případě chceme zákazníkovi poskytnout pečivo, které vydrí déle čerstvé, pokud je samostatně zabalené.
Zdroj:SOS
DanielkaZ
Chytráena.cz