Také se vám zdá neuvěřitelné, když prodejci s vánoční nabídkou přicházejí na začátku měsíce října? Věřte tomu, je to tak. Ačkoliv jsme ještě neuklidili spadané listí ze stromů, podle nich bychom už měli myslet na dárky.
V obchodech už najdete vánoční dárky, nakoupit můžete zimní oblečení, lyže a jiné věci. Někde i se slevou. Vědí to i internetoví prodejci a katalogové firmy, předhánějí se s lákavými nabídkami. Katalogy s vánočními motivy zaplavují nyní poštovní schránky. Zmíněný katalog nabízí i vánoční cukroví, stromečky, věnce, ozdoby, blikající světýlka a různé svícny, svíčky a dárky. Jak lákavé….Ale kupovat nyní vánoční cukroví a čekat s ním do prosince? Jistě se jedná o trvanlivé pečivo, ale nějak mi to připadne divné. Ale nechci nikoho ovlivňovat, je to věc každého podle jeho rozhodnutí.
Spotřebitelé ale na Vánoce opravdu pamatují, někteří už nakupují a snaží se vyhnout stresu, který obchody zachvátí v opravdovém vánočním čase. Možná je to i rozumná volba, nakoupit v klidu předem a vše si připravit a pak už na nic nemyslet a spíš si vychutnat atmosféru trhů, svařeného vína a různých pochoutek. Přesvědčila mne o tom i jedna známá, která mi dnes popisovala, jak už obíhá různé obchody a nakupuje. Prý jsou i některé věci nyní levnější a nebo nakoupíte a dostanete ještě dárek zdarma. V klidu a pohodlí domova člověk nakoupí díky internetovým obchodům během celého roku, bohužel v době Vánoc se prodlužuje doba dodání vysněných dárků a tak mnozí nakupují nyní.
Podle nejnovějších obchodních statistik jednoho e-shopu je prodej šperků v České republice stále oblíbenější. Zákazníky tvoří z více než z dvou třetin ženy, které objednávají nejčastěji přívěsky, prsteny a náramky. Muži se činí především před Vánocemi, kdy jejich počet vrůstá o třetinu. Oproti loňskému roku zaznamenal internetový obchod výrazný nárůst průměrné hodnoty objednávky. Zatímco loni v září nakupovali zákazníci šperky v průměrné ceně 891 Kč, ve stejném období letošního roku činila průměrná hodnota objednaného zboží 1 243 Kč. Rostoucí zájem o šperky na internetu se projevuje také v obratu, který měsíčně roste v průměru o více než 20 %. Dosud nejdražším prodaným šperkem byl v letošním roce zlatý prsten s cenou 31 000 korun.
„Vyšší hodnota průměrné objednávky úzce souvisí s navýšením poptávky a růstem tržeb. Každý měsíc registrujeme nárůst obratu, což je z části ovlivněno tím, že na trhu působíme jako samostatný e-shop teprve druhým rokem,“ uvedla Eva Veverková, obchodní ředitelka internetového obchodu. „Zvýšený zájem si vysvětlujeme tím, že nabízíme šperky světových značek, které nejsou na trhu běžně k dostání. Kromě toho jsme rozšířili skladové zásoby i sortiment, který narostl téměř o 2000 položek,“ doplnila Eva Veverková. „Významný vliv na online prodej hodnotnějších komodit má klesající obava zákazníků. Internetový nákup je totiž specifický tím, že si zákazník nemůže produkt osahat. Proto se snažíme zákazníkům výběr šperků na internetu usnadnit prostřednictvím kvalitních fotografií a dostatku informací o každém z nabízených produktů,“ dodává Eva Veverková.
Strach z neprodaného zboží firmy mají a tak se
předhánějí ve výhodných nabídkách. Jinak velmi drahé a luxusní zboží nyní někde
pořídíte opravdu s výraznou slevou a nákup se může vyplatit, člověk by měl
ale vybírat kvalitní obchod. Stále je hodně spotřebitelů, kteří naletěli
podvodníkům, mnozí zaplatili předem za vybrané zboží, ale zásilku nedostali.
SOS proto zákazníkům doporučuje, aby zvolili ověřený obchod. Vodítkem může být
unikátní logo SAOP, které SOS uděluje prodejcům na základě auditu obchodních
podmínek daného e-shopu. Pokud je na základě provedeného auditu vše
v pořádku, společnost logo získá a může se jím pyšnit třeba právě na svém
webu. Seznam těchto firem najdete na internetových stránkách SOS. Na nové
spotřební zboží platí 2letá záruční lhůta, uchovejte si proto doklad pro
případnou reklamaci. Věci nakoupené přes katalog a nebo e-shop můžete navíc do
14 dnů vrátit, když vám nebudou vyhovovat.
Zdroj: SOS
Gabriela Straková
ChytráŽena.cz