Klientky těchto oddělení hodnotí kvalitu péče přísněji než ostatní pacienti a tato zkušenost je sdílena i mezinárodně. Srovnávat proto porodnická oddělení s ostatními odděleními nemocnice, nedává příliš smysl. Porodnice je možné srovnávat mezi sebou nebo sledovat změny v jejich hodnocení v čase.
Na základě Vašeho dotazu jsme se pokusili přece jen zjistit, zda jsou na tom některé oblasti péče v porodnicích ještě hůře, než by odpovídalo průměrné odchylce způsobené postpartální depresí.
Průměrné hodnocení spokojenosti pacientů ve všech nemocnicích zařazených do výzkumu činí 79,4 procenta. Průměrné hodnocení všech porodnic je přibližně o deset procentních bodů nižší (POZOR: nikoliv o deset procent!) – činí 69,6 procenta). Můžeme se proto podívat, v kterých oblastech péče je toto hodnocení nižší o více než 10 procentních bodů. O těch bychom mohli říci, že se v nich přísnost rodiček projevuje nadprůměrně.
Z tohoto pohledu jsou na porodnických odděleních
nejhůře hodnocené dimenze:
1. ZAPOJENÍ RODINY
- doba návštěv, dostatek příležitostí pro rodinu hovořit s lékařem, vysvětlení péče po propuštění2. TĚLESNÉ POHODLÍ
- čistota pokojů, čistota toalet a sprch, doba ranního buzení, kvalita stravy, noční hluk …3. KOORDINACE A INTEGRACE PÉČE
- dostatek soukromí, rychlost pomoci ze strany personálu, dosažitelnost personálu…Obecně lze také říci, že hůře klientky porodnic hodnotí spokojenost se sestrami než s lékaři. Zatímco hodnocení sester na porodnických odděleních je o horší o více než 12 procentních bodů než na ostatních odděleních, tak hodnocení lékařů je zde horší asi jen o 7 procentních bodů.
Informace poskytl:
Vlastimil Sršeň
Ministerstvo zdravotnictví České republiky
Foto: porodnice Náchod
Jimas
Jimas
ChytráŽena.cz