Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Miminka
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Jak dopadlo "Měření kvality očima pacientů za rok 2008" v porodnicích

4. 06. 2009 | Porod
Na porodnických odděleních je horší hodnocení prakticky všech ukazatelů. Není to ale způsobeno nižší kvalitou péče, která je na  těchto odděleních poskytována, ale tím, co se označuje jako postpartální deprese rodiček (nebo také baby blues syndrom).
Klientky těchto oddělení hodnotí kvalitu péče přísněji než ostatní pacienti a tato zkušenost je sdílena i mezinárodně. Srovnávat proto porodnická oddělení s ostatními odděleními nemocnice, nedává příliš smysl. Porodnice je možné srovnávat mezi sebou nebo sledovat změny v jejich hodnocení v čase.

Na základě Vašeho dotazu jsme se pokusili přece jen zjistit, zda jsou na tom některé oblasti péče v porodnicích ještě hůře, než by odpovídalo průměrné odchylce způsobené postpartální depresí.

Porodní sálPrůměrné hodnocení spokojenosti pacientů ve všech nemocnicích zařazených do výzkumu činí 79,4 procenta. Průměrné hodnocení všech porodnic je přibližně o deset procentních bodů nižší (POZOR: nikoliv o deset procent!) – činí 69,6 procenta). Můžeme se proto podívat, v kterých oblastech péče je toto hodnocení nižší o více než 10 procentních bodů. O těch bychom mohli říci, že se v nich přísnost rodiček projevuje nadprůměrně.



Z tohoto pohledu jsou na porodnických odděleních
nejhůře hodnocené dimenze:


1. ZAPOJENÍ RODINY

- doba návštěv, dostatek příležitostí pro rodinu hovořit s lékařem, vysvětlení péče po propuštění

2. TĚLESNÉ POHODLÍ

- čistota pokojů, čistota toalet a sprch, doba ranního buzení, kvalita stravy, noční hluk …

3. KOORDINACE A INTEGRACE PÉČE

- dostatek soukromí, rychlost pomoci ze strany personálu, dosažitelnost personálu…


Obecně lze také říci, že hůře klientky porodnic hodnotí spokojenost se sestrami než s lékaři. Zatímco hodnocení sester na porodnických odděleních je o horší o více než 12 procentních bodů než na ostatních odděleních, tak hodnocení lékařů je zde horší asi jen o 7 procentních bodů.


Informace poskytl:
Vlastimil Sršeň
Ministerstvo zdravotnictví České republiky



Foto: porodnice Náchod
Jimas
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
Ano s tím souhlasím co napsala Lesara. někteé sestry tam jsou opravdu že musejí a dávají to najevo což by neměli. Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles