Nejvíce za sport utrácejí podnikatelé, manažeři a studenti.
Každý čtvrtý člověk v Česku si neobléká nic jiného než sportovní oblečení a obuv. Největší počet lidí, kteří se ze sportovního vysvléknou pouze do postele, je přitom mezi nezaměstnanými – téměř 40 procent.
Lidé bez práce ale zároveň za sport nejméně utrácejí. Žebříčku výdajů naopak vládnou podnikatelé a manažeři, kteří ročně utratí 31 540 korun, následují je studenti (24 240 Kč), střední management a lidé s vysokou kvalifikací. Více než polovinu výdajů za sport (52%) přitom tvoří oblečení a obuv.
„Mladí lidé a zejména studenti vyhledávají špičkové zboží od předních výrobců. Platí to zejména pro módní věci. Důvodem je nejčastěji touha odlišit se a upoutat na sebe pozornost. Podobně smýšlejí i podnikatelé a manažeři, kteří mají podstatně vyšší příjmy. U nich ale nad originalitou vítězí kvalita materiálů,“ uvedl Michal Pospíšil.
Hitem letošního léta je podle něj u mladých lidí plážová móda – například sportovní kalhoty se zkrácenou délkou pod kolena a plážové značkové boty. „Manažeři zase nakupují nejčastěji funkční prádlo s podílem tzv. cooling vláken, která zajišťují i v horkých dnech chladivý efekt,“ doplnil Pospíšil.
Češi sportují hlavně kvůli zdraví, hubnutí je až na šestém místě
Studenti vládnou i žebříčku nečastěji sportujících lidí – čtyři z pěti vysokoškoláků sportují více než jedenkrát týdně. Následují je vysoce specializované profese (52%) a podnikatelé a manažeři (48%), u nezaměstnaných je to jen každý pátý. Celkem v Česku několikrát do týdne sportuje 52 procent lidí.
Nejvíce Čechů – plná třetina - sportuje kvůli zdraví. Dalšími důvody jsou příjemné strávení volného času, možnost strávit čas s přáteli a známými a relaxace od stresových situací. Až na šestém místě je snaha zhubnout, jako hlavní důvod pro sportování ji udávají pouhá tři procenta lidí.
Nejpopulárnějšími sporty v Česku jsou podle průzkumu cyklistika, plavání, fotbal, turistika, lyžování a snowboarding.