Používejte selský rozum! Ačkoliv většina poradců vypadá jako erudovaní odborníci v obleku a kravatě, často tomu tak zdaleka není. Zapomeňte na úsměv a hezký oblek prodejce, zvažujte předložené řešení. Pokud chcete spořit nebo investovat, proč máte podepisovat pojištění? Chcete se pojistit nebo spořit? Spořit? Proč teda pojištění? Nebo se chcete pojistit? Proč u toho teda spořit a investovat?
Pozor na rušení smluv a zakládání nových. Tato situace může často nastat v případě, že již vše máte vyřešeno a třeba i dobře, ale „poradce“ si nějak vydělat musí. Opět platí, ptejte se a ověřujte si, zda nová smlouva je opravdu výhodnější. Zda ztráty ze zrušení staré smlouvy vám ta nová vynahradí. Může být pravda, že nová smlouva je výhodnější a vyplatí se to, ale pozor, ať se to vyplatí vám a ne „poradci“.
Nepodepisujte smlouvy na první schůzce. Pokud si nejste jistí, ani na druhé. Trvejte na svých odpovědích a na vysvětlení poradce.
Rozhodnutí promyslete, a pokud je to třeba, dejte si na čas. Nenechte se zatlačit do kouta, nerozhodujte se pod časovým nátlakem. Často se rozhodujete o svých penězích na několik let, popřípadě se jedná o pro vás významné obnosy peněz.
Na závěr pravidlo, které platí vždy. Čtěte, co podepisujete! Vždy si projděte, co vlastně podepisujete. U pojistných smluv se mezi jinými zaměřte na pojistné podmínky a zvláště pak na výluky z pojištění. Minimálně se vždy zeptejte svého poradce.
To je krátký seznam, na co si dávat pozor. Existují samozřejmě i další možnosti, jak si ověřit práci poradce. V každém případě vždy platí: ptejte se, požadujte odpovědi na své dotazy, nestyďte se za svou nevědomost (každý se neživí financemi), používejte selský rozum, na konečné rozhodnuti si dejte na čas.
U jednotlivých produktů lze upozornit na konkrétní problémy a úskalí.
Zdroj: SOS
ZUZI
ChytráŽena.cz