Je bohužel „dobrou praxí“ mnoha firem přidávat sójový olej do většiny svých výrobků jako například obličejových krémů apod. Na první pohled na tom není nic špatného, dokud se však zákazník o jeho význam ve složení přípravku nezačne více zajímat. Jak vyplývá i z knihy „Tekuté slunce“ uznávaného anglického aromaterapeuta Jana Kusmirka, sójový olej by v kvalitním aromaterapeutickém výrobku neměl co dělat.
Sójový olej přidávaný do těchto produktů je téměř vždy chemicky rafinovaný, tzn. upravovaný. Nenajdeme v něm už významný lecitin či důležité vitaminy A, D, E, K ani další účinné látky.
Jaký je tedy význam přidávání sójového oleje do přírodní biokosmetiky?
Po procesu chemické rafinace je sójový olej neutrální z hlediska chuti, barvy i vůně. Je to velmi levný olej, a proto ho bohužel někteří výrobci používají jako takzvané plnidlo, čímž si snižují výrobní náklady a zvyšují objem výrobku.
Je proto nezbytné dávat si při výběru aromaterapeutických výrobků pozor na složení. Podobně jako je tomu například u křehčených kuřecích řízků naplněných vodou – voda nikomu neublíží, ale zákazník za ni zaplatí stejnou cenu jako za kuřecí maso.
Zdroj: Saloos