V sobotu odpoledne jsem vyrazil na malý nákup do jednoho obchodního domu zaměřeného na domácí dílnu, zahradu a hobby. Mohl bych napsat, kde to přesně bylo, ale to není pro tento článek důležité, podobný problém může nastat kdekoliv. U pokladny jsem potkal pána, který si stěžoval na to, že kupoval otvírák za 58 Kč a pokladní po něm požadovala 225 korun. Vzhledem k tomu, že jsem se s případem setkal již ve fázi řešení, dozvěděl jsem se, jak tomuto omylu pravděpodobně došlo:
Některý chytrý zákazník před ním koupil dražší otvírák za 225 Kč a zaplatil jen 58 Kč. Zjistil totiž, že cenové nálepky umí odlepit a přehodil nálepky mezi levnějším a dražším otvírákem. Sám si pak koupil dražší kus za nižší cenu. Pokladna totiž přečetla čárový kód levnějšího nástroje přilepený na dražším a požadovala pouhých 58 Kč!
Nyní čekal levnější otvírák přelepený dražší cenovou nálepkou na svou oběť. Naštěstí zákazník, jehož jsem potkal, věděl co kupuje a za jakou cenu. Nenechal se tedy připravit o 167 korun, ale protestoval proti vyšší ceně a úspěšně prosadil svá práva zákazníka.
Dejte si tedy při nákupu pozor na to, kolik stojí zboží, které kupujete. Samozřejmě se mohlo stát i to, že výměnu nálepek s cenami nezpůsobil vychytralý zákazník, ale že pracovník obchodního domu nalepil cenovky špatně. Řešení případu s vychytralým zákazníkem totiž vymysleli pracovníci obchodu při řešení reklamace vyšší ceny. Jejich cílem bylo nevrhnout stín podezření na svého kolegu, který lepil na zboží etikety s cenami. To však nic nemění na tom, že zákazník, který ví co kupuje a kolik by to mělo stát podle cenovky v regálu, se proti vyšší ceně oprávněně ohradí.
Zdroj: SOS
Luis
ChytráŽena.cz