-Komerční sdělení-
Pečivo (to znamená jak chléb, tak slané i sladké pekařské výrobky) je základ. Díky nepřebernému množství druhů ho můžeme zařadit do jídelníčku tak, aby odpovídal nejen chuťovým potěšením a potřebám každého z nás, ale zároveň i aktuálním výživovým doporučením. Pochybnosti o pečivu nejsou oprávněné, strašit nás může jen nevhodný jídelníček, který rozhodně není daný přítomností či nepřítomností pečiva.
Pšenice, žito a další obiloviny jsou součástí našeho jídelníčku od nepaměti, i když dříve sloužily jen k přípravě kaší a placek. K nim později přibyl chléb, který se stal základem stravy, ale také nádobím a příborem. Pečivo z bílé mouky přišlo na řadu až mnohem později a představovalo luxusní zboží. Přestože konzumaci pekařských výrobků ovlivňují různé trendy, pečivo i chléb si stále udržují v našem stravování své pevné místo.
Proč se kupuje pečivo
Podle aktuálního průzkumu jedné z největších pekařských společností La Lorraine Bakery Group kupuje většina Čechů (66 %) pečivo, protože je běžnou součástí jejich života – kupují ho denně a příliš o tom nepřemýšlí. Pro 17 % je hlavním důvodem praktičnost pečiva – považují ho za pohodlný a levný způsob stravování. Dalších 9 % ovlivňují trendy – některé druhy pečiva se hodí k jejich aktivnímu životnímu stylu. Zbylých 8 % Čechů kupuje pečivo pro jeho chuť, přirozenost, výživové vlastnosti – je pro ně pochoutkou. Ať patříme do jakékoliv skupiny, s pečivem ve svém jídelníčku máme jistotu dobrého jídla každý den!
Jak je to s čerstvostí pečiva
Standardní bílé pečivo má nižší trvanlivost (ve smyslu čerstvosti) – optimální je konzumace do 4 hodin od vyndání z pece, kdy si můžeme vychutnat křupavost a čerstvost. S narůstajícím časem pak zgumovatí a později ztvrdne. Při správném uchovávání se ale dá konzumovat i druhý den (zpravidla do 24 hodin). Kvasové a žitné výrobky jsou schopné pojmout více vody, a díky tomu vydrží čerstvé delší dobu. Mohou sice ztratit svou křupavost (po 4–18 hodinách), nicméně při správném uchovávání vydrží i několik dní. Příkladem jsou chleby, které vydrží mnohem déle
než standardní bílé pečivo.
„Čerstvost pečiva dělíme na dva typy – široká škála sortimentu v jednotlivých obchodech je zastoupena jak čerstvým pečivem, tak pečivem čerstvě dopečeným. Čerstvé pečivo urazí poměrně dlouhou cestu z pece v pekárně na regál v obchodě, a tak svou původní čerstvost ztrácí. Naopak čerstvě dopečené pečivo je přemístěno z pece na regál okamžitě po dopečení, proto je vždy čerstvé, voňavé a často ještě teplé,“ vysvětluje vedoucí výroby pečiva Jakub Boháč z La Lorraine Bakery Group.