Co to vlastně reklama je? V každé marketingové příručce se dočtete, že reklama je placená forma neosobní masové komunikace. Jinak řečeno, je to vlastně propagace nějakého výrobku nebo služby. Reklama je však velice často klamavá.
Z televize znáte plno reklam, které se objevují v intervalech asi 30 minut (obzvlášť když sledujete nějaký film), ale jak je vnímáte? Já jsem se rozhodla pár typů reklam zde rozebrat.
Z kosmetických reklam
Reklama na vrásky – podle všech možných kosmetických firem mizí do 14ti dnů, ale jedině pokud použijete ten jejich konkrétní krém. Všimněte si, že reklamu na vrásky dělají mladé modelky, které ještě žádné vrásky nemají.To samé platí na zeštíhlující gely, krémy a já nevím co dalšího. Bez cvičení a změny životosprávy vám stejně žádný drahý krém na hubnutí nepomůže.
Dál bych uvedla reklamy na řasenky, které vám prodlouží řasy o 100% a možná i víc a zhustí o 200% - v reklamě řasy modelek samozřejmě vypadají krásně, ale mají je umělé.
Menstruace je pro většinu z nás nepříjemným obdobím, ale podle mnoha reklam, jsme právě při menstruaci šťastné, pobíháme vesele po louce nebo pláži, oblékáme si těsné bílé kalhoty, ale to jen za předpokladu, že použijeme tu správnou hygienickou pomůcku, která je v reklamě.
Šampon je část z dvojice „šampon – kondicionér“. Je to tekutina s nějakou vůní a barvou, která má za úkol umýt vlasy. Aby se na trhu objevovaly nové a nové šampony, výrobci vymýšlejí nové druhy vlasů (zdravé vlasy, narušené vlasy, mastné vlasy, vlasy s roztřepenými konečky, sestříhané vlasy, barvené vlasy,…).
Z potravinových reklam
Reklama na Actimel je hezká, ale víte o co vlastně jde? Actimel obsahuje syrovátku což je vlastně odpad, který se dříve vyléval do kanálu. Syrovátka v Actimelu se prodává draze po malých dávkách.BeBe Dobré ráno – reklama na sušenky. No, nevím kdo z nás by se ráno nasnídal jen sušenek.
Z drogistických reklam
Reklamy na prací prášky – jen s použitím prášku z reklamy je vaše prádlo bělejší a bělejší. Bílá barva se neustále vyvíjí. Nikdo nedokáže říct, kdy bude bílá nejbělejší, ale každým rokem je objeven ještě bělejší odstín, než byly všechny předešlé. Podobně se vyvíjí i černá, která je rok od roku černější. Je zvláštní, že nikdo nevylepšuje modrou, zelenou nebo třeba žlutou.A co třeba čistící prostředky? V každé reklamě ukazují jak je ten jejich nejlepší na špínu, ale řekněte mi, která z nás má tak neuvěřitelně špinavý byt jako je v každé reklamě…?
Závěrem bych jen dodala, že ne každé reklamě se dá věřit.
Je to na vašem uvážení.
Je to na vašem uvážení.
Minaus - čtenářka
ChytráŽena.cz
ChytráŽena.cz