Podtitul: Konstruktivistické přístupy k vyučování
Autoři: František Kuřina, Milan Hejný
Nakladatelství: Portál
Datum vydání: 2015
Formát: 160 x 230 mm
lesklá, brožovaná, bez přebalu
Počet stran: 240
Cena: 278 Kč
Jak překonat formalismus ve vyučování a vést žáky k porozumění učivu? Jakým způsobem si dítě konstruuje svůj obraz světa?
Na tyto a další otázky hledají odpověď autoři s mnohaletou pedagogickou i výzkumnou zkušeností. Představují moderní pohled na podstatu vyučování, který zachycuje soudobé trendy v pedagogice i psychologii. Formulují zásady didaktického konstruktivismu a ilustrují je na vyučování matematice. Text je doplněn řadou příběhů z praxe.
O autorovi knihy
Dítě, škola a matematika
Prof. RNDr. Milan Hejný, CSc. (* 23. května 1936, Martin) je český a slovenský matematik, odborník na didaktiku matematiky, profesor Pedagogické fakulty UK v Praze. Syn pedagoga Víta Hejného a herečky Nadi Hejné, synovec politika Ivana Pietora.
Prof. Hejný je autorem nebo spoluautorem 16 matematických publikací a více než 270 publikací z didaktiky matematiky, včetně 13 často citovaných knih. Přednášel na 13 zahraničních univerzitách
Jeho metoda pro výuku matematiky je založena na teorii generických modelů a vede žáky k vytváření obecných modelů a schémat. Vychází z poznatků jeho otce Víta Hejného a z vlastní zkušenosti jako učitele matematiky na základní škole v Bratislavě. Spočívá v tom, že učitel zadává žákům zajímavé úlohy a nechá je společně řešit. Žáci si musí sami vytvářet "generické modely" řešení úloh a tato činnost je musí bavit. Milan Hejný s týmem PedF UK zpracoval řadu učebnic matematiky pro první stupeň ZŠ včetně příruček pro učitele. Metoda má četné zastánce, ale i kritiky.
"Škola si myslí, že vím jen to, co jsem se naučil. Omyl. Umím to, co jsem zažil."
M. HejnýTuto knihu Dítě, škola a matematika koupíte v knihkupectví a na internetových stránkách nakladatelství Portál.cz.
ZUZI
ChytráŽena.cz
ChytráŽena.cz