Užití některých značek garantuje stát prostřednictvím ministerstva zemědělství, jiné značky patří pod patronát Potravinářské komory České republiky, a další spravují třeba nestátní neziskové organizace, které mají k užití loga oprávnění.
Značení potravin má v Česku dlouhou tradici
„CZECH MADE“ je jedna z nejstarších značek kvality na našem českém trhu. Jejím záměrem je už téměř 20 let upozorňovat spotřebitele na kvalitní služby/produkty včetně potravin, vyrobených v České republice. Označené služby/produkty musí ve srovnání s těmi konkurenčními dosahovat rovnocenných či vyšších kvalit (což zhodnotí odborná komise), na trhu se prodávají alespoň tři roky a odpovídají požadavkům z pohledu ekologie.
Značku „Regionální potravina“ uděluje rovněž ministerstvo zemědělství. Cílem loga je zvýšit spotřebitelské povědomí o potravinách z jednotlivých krajů naší republiky. Tím se podporuje prodej čerstvých potravin, které díky krátkým distribučním cestám mají většinou lepší chuť i cennější nutriční vlastnosti. Suroviny pro výrobu regionální potraviny by měly alespoň ze 70 % pocházet z daného regionu, v případě hlavní suroviny vyžadují kritéria 100% podíl regionálního původu. Co do kvality se výrobky posuzují ve vztahu ke konkurenci a musí být v některém aspektu jedinečné.
Značku „Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR“ uděluje logicky Potravinářská komora ČR. Je to jedna z nejmladších značek na tuzemském trhu. Nesleduje však kvalitu potravin, hlavní kritérium udělení je místo výroby produktu. Logo tak může získat i potravina ze zahraničních surovin, vyrobená však na českém území.

Loga pro ekologické zemědělství
Mnozí také znají zeleně pruhované logo a hvězdičkový list v zeleném poli, které garantují splnění podmínek ekologického zemědělství a tím pádem i biopotravin, které patří na trhu stále více mezi žádané a vyhledávané. K získání značek je nutné splnění velmi přísných pravidel a podstoupení častých kontrol.
Zdroj, foto: Vím, co jím