Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánoční cukroví - nejoblíbenější recepty Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Středa 04.12. 2024
Dnes má svátek Barbora
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Tričko: Dobrého textilu není nikdy dost

19. 08. 2023 | Zajímavosti
Na světě se podle hrubých odhadů vyrobí ročně více než 1 miliarda triček. Některá jsou čistá, jiná polepená nebo s výšivkou. Kolik jich máte doma vy?
 
Prošlo si peklem první světové války, kdy se do něj potili námořníci na lodích a ponorkách, nosili ho chudí a studenti. Trvalo roky, než ho lidstvo přijalo. Teprve před 100 lety se oficiální výraz „T-shirt“ pro tričko dostal do Merriam-Webster slovníku. Další světová válka ho vystřelila do nové dimenze popularity. Noviny a časopisy byly plné odpočívajících vojáků v bílém svršku, nosili ho farmáři, mechanici, dělníci nebo horníci. A pak v roce 1951 „přijel“ Marlon Brando (1924–2004) „Tramvají do stanice touha“. Miliony teenagerů chtěly být jako on, proto se pouhý rok po uvedení filmu tržby za prodej obyčejných triček vyšplhaly na neuvěřitelných 18 milionů dolarů. Pár let nato se objevil další slavný rebel v triku – James Dean (1931–1955).

Mír a tričko


Postupem času se trika stala symboly doby a ve specifických úpravách odznakem řady tehdejších hnutí. Batikovaný textil se například propojil s hippies, za což tlupa bosonohých propagátorů volné lásky vděčila geniálnímu marketingovému tahu firmy Rit, zabývající se barvením látek. V roce 1969 nechal její manažer nabatikovat stovky triček, které následně rozdal mezi účastníky festivalu ve Woodstocku. Dnes je propagace firmy prostřednictvím triček nedílnou součástí reklamních kampaní.


Jak se tiskne na triko?


Za nejstarší a nejpoužívanější metodu potisku reklamního textilu i pracovních oděvů se považuje sítotisk. Jde o metodu, kterou do Československa „dovezl“ Tomáš Baťa. Jeho výhodou je, že barva je přímo nanesena na textil a je prakticky neodstranitelná. Nevýhodou pak vysoká cena při menším množství.

Sítotisk doplňují mnohem jednodušší a modernější technologie: Transferový potisk, digitální potisk nebo potisk textilu řezanou grafikou. U posledně jmenovaného se nejprve motiv natiskne na folii, poté se ořeže, odstraní se přebytečná folie, a nakonec dojde k tepelnému zalisování.


Tisk za pár korun


Trička s potiskem získávají na stále větší popularitě. Tím spíš, když výrobní cena je pár desítek korun. Trička začínají od 63 Kč, cena za samotný potisk se pohybuje zhruba od 45 Kč. 


Zdroj, foto: Dobrý Textil


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 


Pouze přihlášení mohou vkládat komentáře. Přihlásit se.

Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles