Vůně oblečení a jiných doplňku vyrobených z přírodní kůže zdolává zub doby velmi specifickým způsobem. Je evidentní, že osobitě příjemná vůně kůže přitahuje zvláštním způsobem.
Z psychologického hlediska je podstatné zjistit, jestli lidé inklinuji k tomu investovat větší částku peněz a energie k zakoupení produktu vyrobeného z pravé kůže a to v případě že neprokazuje vzhledově žádný rozdíl k podobnému oděvu či produktu vyrobeného z umělé kůže.
Na základě zkušenosti zní odpověd jasně ano: většina lidí si čuchá k danému produktu, který má v úmyslu si koupit – at´je to taška, kozačky, sako či kabát. Přičichnutím si zákazník ověřuje kvalitu a hodnotu produktu. V mnoha případech ženy dokonce pocituji touhu, když ucítí vůní kůže na nějakém mužském protějšku. Nabízí se tedy závěr, že specifické aroma kůže je natolik atraktivní, že se lidé pokouší ho vlastnit zakoupením různých produktů vyrobených z tohoto surového materiálu.
Kdysi dávno patřila kůže k „úplně prvním” oděvům - dnes se považuje za „nóblesní”. Důvod se dá hledat v nadměrném množství „umělých” věcí, které nás obklopují. V této souvislosti na nás působí kůže více přirozeně a originálněji.
Vůně a pachy hraji důležitou roli při seznamování lidí. Vedle našich estetických představ nám vůně pomáhají při podvědomém rozhodování, jestli nás někdo přitahuje či nikoliv. Obzvlášt´ženy těžko zapomenou na určitou vůní – ženy mají totiž výrazně lépe vyvinuté olifaktorní senzory než muži. Od nepaměti jsou posedlé vůní kůže a spojují si ji s ideálem mužnosti. Muž, oblečený do kůže, evokuje u žen mužskou sílu a vášeň. Rovněž to provokuje i jejich sexuální touhu. Muž, který nosí kůži se stává pro ženy atraktivnějším a dominantnějším. Ženy si většinou neuvědomuji, že je takový muž přitahuje, ale jejich reakce tento fakt jednoznačně potvrzují.
DanielkaZ
ChytráŽena.cz