Sdružení obrany spotøebitelù (SOS) tento týden pøivítalo ve svých øadách tisícího pøispívajícího èlena. Je to výsledek zvýšeného zájmu spotøebitelù o tento druh služeb. K rozšíøení èlenské základny napomohla i rozsáhlejší nabídka spotøebitelských èasopisù a dalších služeb.
Tisícím pøispívajícím èlenem SOS se stal pan Karel Tartaini z Bohumína. Od SOS získává kromì gratulací i drobné dárky. SOS nabízí všem, kdo by mìli zájem získávat nezávislé a ovìøené informace neovlivnìné reklamou a ekonomickými zájmy, nìkolik zpùsobù, jak je získat a stát se èleny spotøebitelské organizace se všemi výhodami z toho plynoucími.
V souèasné dobì ve spolupráci s Obèanským sdružením spotøebitelù TEST nabízí ve svém Velkém balíèku èasopis TEST zamìøený na testování výrobkù a potravin, èasopis SOS magazín, který se kromì zajímavých rad a informací vìnuje testování služeb, pøedevším finanèních a telekomunikaèních a pøístup na web SOS, kde mohou èlenové nalézt mnoho hodnotných èlánkù se spotøebitelskou tématikou. Pøednostní servis sítì poraden SOS, on-line a telefonické poradny jsou další výhody, které SOS svým pøíznivcùm nabízí.
Malý balíèek zahrnuje èasopis SOS magazín, opìt pøístup do èlenské sekce na webových stránkách Sdružení obrany spotøebitelù, rady zdarma i jejich pøednostní vyøízení.
Spotøebitelské organizace v západní Evropì fungují na principu financování samotnými spotøebiteli. Ti si jednak uvìdomují dùležitost podpory organizace zastupující jejich zájmy a zároveò využívají služeb, které jim tyto spolky nabízejí. Mezi nì patøí pøedevším informace o kvalitì výrobkù a služeb, ale i kvalifikované právní poradenství a další služby. Stejným smìrem zamìøuje svou nabídku i SOS. Navíc je zapojeno do celoevropské sítì spotøebitelských organizací, což zaruèuje jeho dùvìryhodnost.
SOS nabízí více produktù s rùznou úrovní služeb i možnost stát se zdarma sympatizantem a vyjádøit tak svou podporu a získávat pravidelné informace o aktivitách SOS. V rámci aktivit pro podnikatele, mezi nìž patøí pøedevším SAOP (Spotøebitelský audit obchodních podmínek) a semináøe, pøipravuje SOS také obdobný servis pro podnikatele.
Zákazník, který si je vìdom svých práv a ví, co nakupovat, a podnikatel, který se øídí zákonem a vychází spotøebiteli vstøíc, jsou strategickým cílem SOS. Protože každý obèan je zároveò spotøebitel, jsou dveøe SOS otevøeny dokoøán všem zájemcùm.
Hana Nováková
Chytrá Žena.cz