Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Byl vám odepřen vstup na palubu letadla?

23. 05. 2009 | Praktické rady
Každý, kdo si zakoupí letenku samozřejmě očekává, že bude přepraven letem uvedeným na letence. Může však nastat situace, kdy je prodáno více letenek na příslušný let, než je kapacita letadla. V takovém případě musí letecká společnost odmítnout vstup nějakému cestujícímu na palubu.

Pokud nastane takováto situace, musí letecká společnost učinit nejprve výzvu, zdali se nenajde dobrovolník, který by se vzdal letu. Jestliže se najde dobrovolník, který ustoupí od své rezervace, musí být takovému cestujícímu nabídnuta možnost volby mezi náhradou pořizovací ceny letenky a zároveň také zpáteční let, připadá-li v úvahu, či přesměrování za srovnatelných dopravních podmínek při nejbližší příležitosti na cílové místo cestujícího.

Pokud se nenajde dostatečný počet dobrovolníků, může letecká společnost odepřít vstup na palubu vybraným osobám i proti jejich vůli. Pokud je cestujícímu proti jeho vůli odepřen vstup na palubu, je povinností letecké společnosti poskytnout této osobě odškodnění podle následujícího klíče:

Byl vám odepřen vstup na palubu letadla?-  250 EURO u všech letů o délce nejvýše 1500 km,
-  400 EURO u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km,
-  600 EURO u všech ostatních letů (tj. např. mezikontinentální lety).

Zároveň odepřeným osobám musí být umožněno přepravit se v nejbližším možném termínu do cílové destinace či jim musí být vyplacena pořizovací cena letenek. Jestliže cestující využije náhradní let, může letecká společnost snížit odškodnění o 50 %, pokud přesměrovaný let nepřekračuje plánovaný přílet původně rezervovaného letu o dvě hodiny, jde-li o lety v délce nejvýše 1500 km, o tři hodiny, jde-li o lety v rozmezí 1500 – 3500 km a o čtyři hodiny v případě všech ostatních letů.

Cestujícím, kterým byl odepřen přístup na palubu, musí být poskytnuta zvláštní péče. Cestujícím musí být nabídnuta strava a občerstvení a v případě nezbytnosti nocování, také ubytování, včetně přepravy do hotelu, či jiného ubytovacího zařízení. Cestující také může žádat o poskytnutí dvou telefonních hovorů, dvou zpráv faxem, nebo elektronickou poštou.

Je povinností leteckého přepravce předat každému cestujícímu, kterému byl odepřen vstup na palubu, informace o pravidlech pro náhradu škody a pomoc. Na závěr je nutné uvést, že výše uvedené náhrady se nevztahují zejména na případy odepření vstupu na palubu z důvodů nedostatků v cestovních dokladech, ze zdravotních a bezpečnostních důvodů.

Byla vám změněna třída na vyšší nebo nižší?
Pokud vás letecká společnost umístí do vyšší třídy než na jakou zní vaše letenka, nemůže po vás chtít žádné dodatečné platby. Pokud nastane opačná situace, tedy budete umístěni do nižší třídy, než na jakou zní vaše letenka, je povinností přepravce nahradit cestujícímu:
 -  30 % z ceny letenky u všech letů o délce nejvýše 1500 km,
 -  50 % u všech letů v rámci EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů v délce od 1500 km do 3500 km,
 -  75 % u všech ostatních letů, včetně letů mezi evropským územím členských států a francouzskými departmenty.

Přejeme vám létání bez komplikací.

Zdroj: SOS

Lydias
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
naštěstí ne,nelítám
Obrázek uživatelky
profil
dopravou nemam vubec zadne zkusenosti.....ale syn, by mohl vypravet.
Obrázek uživatelky
profil
tak to by ma poriadne vytočilo
Obrázek uživatelky
profil
Jak muze spolecnost prodat vic letenek nez je kapacita letadla? Vzdyt je to podvod! Slysim poprve o tom, ze je to vubec mozne. Ale na ceste z Egypta asi pred 3mi lety jsem byla svedkem, ze nas bylo vic, nez mist k sezeni. Dva nebo tri cestujici stravili let VE STOJE! myslela jsem si, ze je to nejake nedopatreni. prdlajs!
Obrázek uživatelky
profil
to zažili a nic moc čekat dalších 8 hodin na letišti na další letadlo a i to mělo pak tři hodiny zpoždění. Ale protože to bylo při zpáteční cestě a my byli plni dojmů ani jsme si nestěžovali. Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles