Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Dyslektik neznamená hlupák

7. 04. 2017 | Výchova

Možná to taky důvěrně znáte. Navzdory krásným větám, které čtete ve studijním plánu svého dítěte, realita je taková, že jeho handicap ve škole nikoho nezajímá. Dyslektik, dysgrafik, či majitel jiné podobné poruchy? Pro učitele prostě hlupák, který pomalu čte a ještě pomaleji chápe.

Je to začarovaný kruh. Vaše dítě se doma učí dlouhé hodiny, ovšem výsledky ve škole tomu rozhodně neodpovídají. Jakoby vůbec nechápalo, co čte, natož, aby dokázalo text někomu přetlumočit. Nakonec vám nezbude nic jiného, než denně nastudovat několik předmětů a znovu je dítěti odvykládat. Což o to, pokud trénujete na pozici učitele v základní škole, není to na škodu. Jsou-li vaše ambice přece jen trochu jiné, zřejmě vás několikahodinová denní ztráta zrovna nadšením nenaplňuje…

Zázrak? Asi jo…

"Co jsem ve škole nepochopil za pět hodin, i když jsem popsal 15 stránek, pochopil jsem ve studijním centru za deset minut. (Popsal jsem dva řádky)."

student, 14 let

"Míša je těžký dyslektik, dysgrafik, dyskalkulik s diagnózou LMD. Těžko se soustřeďuje, trpí poruchou chování a učení. Vyzkoušeli jsme všechny možné prostředky - terapie, domácí učitele atd. - bohužel s chabým výsledkem. A najednou se stal zázrak; objevili jsme studijní centrum a učitelku, která má výjimečné schopnosti. Během letního intenzivního kurzu se Míša zlepšil zázračně: plynule si čte, ve psaní používá diakritiku, kterou dříve úplně opomíjel. Největší radost mi udělal, když cca po dvoutýdenní terapii jsem ho našla doma s knížkou v ruce, kterou neodložil přes hodinu a přelouskal prvních 30 stran. Teď vidím syna spokojeného, šťastného. Děkujeme!!!"

paní N.

Desítky stránek popsaných podobnými vzkazy jsem četla jako ve snách. Že by opravdu existovala alternativa denního únavného doučování? Zní to skoro jako zázrak. Rozhodně po těch letech, co doma bojujeme s poruchou učení.

Usměvavá lektorka mi vysvětluje, že studijní centrum pomáhá dětem a studentům jakéhokoliv věku zvládat problémy se čtením, psaním či pravopisem pomocí specializovaného individuálního doučování. Na základě dosavadních výsledků se zdá, že i tyto děti máji šanci zařadit se mezi úspěšné studenty a zajistit si tak uplatnění v životě. Studijní centrum ve svém programu používá speciální studijní technologii, která odhaluje konkrétní překážky, na které student může během studia narazit, a naučí ho, jak je zvládat. Není náhoda, že studijní technologii vymyslel člověk, který ji potřeboval každý den, byl to filozof, vědec, spisovatel, cestovatel pan L. Ron Hubbard. Na základě výsledků z použití této technologie založili vysokoškolští profesoři v USA před 32 lety neziskovou organizaci se jménem Aplikovaná scholastikaTM (v překladu: Praktický vzdělávací systém). V rámci Aplikované scholastiky nyní používají tuto technologii ve více než 600 školách a vzdělávacích organizacích na celém světě.

No, nebudu přehnaný optimista, který věří, že si tento program najde v dohledné době cestu do našich základních škol. Ale díky bohu, my si můžeme najít cestu k němu.

Iva Nováková

Studijní centrum BASIC

ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
« Předchozí   1   2  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
Můj syn je také dyslektik.V 1 třídě to vypadalo hodně špatně.Čtení- hrůza.K tomu trpěl na průdušky a 4-5 měsíců promarodil.Doma jsem zastoupila místo učitelky a hodně se mu věnovala.Měl za třídní učitelku,co měla zkušenosti s těmito dětmi.Když byl nemocen, přišla mi i domů ukázat co naučit.Byla jsem ji za to vděčná .Na sebe mi nezbýval čas.Byly to až 3-4 hodiny odpoledne po práci.Aby se neunavil,brali jsme to jako hru.Dnes má maturitu a podniká.Můj čas mu věnovaný se vyplatil.Mám i dceru a jsem šťastná,že ta takové problémy neměla.Dva dyslektiky--to by byl záhul.
Obrázek uživatelky
profil
Znám velkou spoustu lidí, kteří doplatili na to, že dříve bylo pro kantory pohodlnější strčit dítě do zvláštní školy, rodiče rezignovali a většinou nedali dítě ani vyučit a dnes jsou tito lidé vlastně bez vzdělání a bez šance získat dobré uplatnění v životě. Navíc se vlastně celý život stydí, že neumějí pořádně číst a přitom to chtělo hlavně všímavé a zkušené učitele.
Obrázek uživatelky
profil
synovi je nyní skoro 14(7třída) a prochází se 4-5 trojkamy na vysvědčení.Ale byl to boj.První 3 roky školy jsem se s ním učila až 5 hodin denně a 1x za 14 dní jsme navštěvovali pedagogickou poradnu ,kde mu vysvětlovali učivo co já sice samozřejmě uměla, ale nevěděla jak mu to vysvětlit a učili nás oba jak se správně učit .Ted se učíme spolu už jen průběžně či to co nechápe.
PS: I já jsem polepšenej disgrafik. Jednou, když už mě nervy vypovídaly službu, můj otec někde vyhrábl sešit z mé první třídy a ukázal my ho. Hrůza.
Slova jsem spojovala v jedno, vynechávala písmena a podobně, ale dříve se žádné disfunkce neuznávaly. Člověk byl prostě blbej. A TAK SORRY ZA PŘÍPADNÉ CHYBY.Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
Můj 7letý syn je také dysgrafik a dyslektik,vůbec si s tím neumím poradit.
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles