Na ose Praha – severní Brazílie vznikal v posledních dvou letech nejnovější projekt DIVADLO / The Theater souboru Farma v jeskyni. Tento mezinárodní ansámbl s věhlasem, který dávno překročil hranice České republiky, i v nové scénické kompozici vychází ze zkušenosti s projevy jiné kultury. V tomto ohledu bylo DIVADLO / The Theater vystavěno na podobném půdorysu jako předchozí, úspěšné a i v zahraničí oceňované projekty SCLAVI / Emigrantova píseň nebo Čekárna.
Farma v jeskyni se v Brazílii zaměřila na rytmy a taneční kroky, které se zachovaly z dob otroctví. Sami umělci hovoří o vitalitě a energii forem afrobrazilské kultury ze severní Brazílie jako Maracatu-Rural, Maracatu-Nacao, Cavalo Marinho nebo indiánských popěvků – toád. Nekopírují je, ale destilují do současného a dynamického divadelního jazyka. Tanec z ulic Brazílie není akademickou technikou, ale duševním stavem. Novou skutečností, kterou si tančící vytváří. Premiéra projetu DIVADLO / The Theater se uskuteční 10. února 2010 od 20 hodin v Prostoru Preslova 9 na pražském Smíchově. Reprízy proběhnou tamtéž 11. a 12. února.
„Inscenace mluví o neschopnosti unést realitu světa, který žijeme. Světa, rozděleného na herce a diváky,“ prozrazuje režisér a ředitel Farmy Viliam Dočolomanský, jenž při přípravách DIVADLA / The Theater vedl herce, zpěváky a tanečníky Romana Horáka, Cécilii da Costa, Annu Kršiakovou, Zuzanu Pavukovou, Jun Wan Kima, Patricii Porákovou, Hanu Varadzinovou a Róberta Nižníka a perkusionisty Víta Halaška, Adriana Ševečka, Kateřinu Evu Klimešovou a Davida Jánského. Studio Farma v jeskyni založil roku 2001 při přípravách projektu Lorca v Praze Viliam Dočolomanský a pro název svého souboru použil doslovný překlad arabského slova daimuz, kterým byl pojmenován právě statek Federica Garcíi Lorcy. Tento mladý režisér úspěšně reprezentuje české divadlo ve světě a se svými kolegy získává jedno profesní ocenění za druhým.
Důkazem je dlouhý seznam renomovaných scén a zavedených festivalů, kam byla Farma v jeskyni pozvána, ale především ocenění, jež toto divadelní studio během posledních několika pár let posbíralo. Můžeme mezi nimi najít hlavní Cenu Alfréda Radoka stejně jako ocenění z divadelního festivalu Edinburgh Fringe 2006, Total Theatre Award - cena předního britského časopisu Total Theatre Magazine, A Fringe First Award - cena skotského deníku The Scotsman a Fringe Society nebo cena britského deníku The Herald - A Herald Angel Award, Cena týdeníku Respekt pro inscenaci Čekárna za nejsilnější taneční dílo.
Zdroj: Infarma.info
Zdeničkaa
ChytráŽena.cz