* Požádejte děti, aby vyprávěly nebo napsaly příběh vlastními slovy.
* Položte dětem otázky, které jim umožní zamyslet se nad vlastními zážitky a začlenit do nich nové informace. Například poté, co si poslechnout pohádku O neposlušných kůzlátkách, se jich můžete zeptat, jestli si pamatují, kdy naposledy porušili nějaké pravidlo. Co se stalo? Jak se při tom cítily? Nebo když si povídáte o barvách, můžete se zeptat, jakou náladu v nich různé barvy vyvolávají
* Děti mohou hledat vzorce v jazyce, počtech, pohybu, umění, chování a pocitech (viz kapitola Víc než jen kostičky a proužky).
* Povzbuzujte děti, aby používaly při vyjadřování nákresy, schémata a modely.
* Umožněte dětem, aby si vlastní vyprávění nahrály na kazetu. Je to skvělé cvičení na rozvíjení jazykových schopností a uspořádání mluveného projevu.
* Dejte dětem deník, do kterého si mohou zapisovat své zážitky.
* Používejte barevné fixy a propisky na kreslení i psaní.
* Pokuste se s dětmi o řízenou imaginaci. Cestování ve fantazii děti milují.
* Naučte děti rychlé i pomalé písničky, říkanky doprovázené pohybem prstů.
* Co nejčastěji dávejte dětem vybrat si z možností. Je to dobré pro všechny děti a zejména pro ty, které jsou rády v kontaktu s lidmi.
* Ve chvílích odpočinku pouštějte tichou hudbu.
* Podporujte děti ve sportovních aktivitách, hudebních a uměleckých projevech, zapojení do divadelního kroužku atd. Všechny tyto aktivity podporují rozvoj schopností dítěte.
* Skládejte s dětmi puzzle.
* Umožněte dětem, aby pomáhaly při vaření. Zapojte je do celého procesu: od výběru jídla (rozhodování o tom, co máme rádi a co neradi), nákupu přísad (získávání zdrojů), přípravy jídla (matematika) a servírování jídla (estetické vnímání).
* Veďte děti k tomu, aby hledaly pravidelnosti ve všedních úkonech, v chování, aktivitách, ročních obdobích, příbězích atd. (viz kapitola Víc než jen kostičky a proužky).
* Dejte dětem příležitost k vyřešení vlastních problémů. Řešení problémů dětem umožňuje procvičovat nejrůznější dovednosti ve smysluplném kontextu a dává jim příležitost k vyjednávání a hledání kompromisů (viz kapitola Řešení problémů).
* Na výletě nechejte děti číst z mapy. Pomozte jim vytvořit si mapu svého pokoje a později i mapu cesty z domova do školy.
* Veďte děti k tomu, aby si vážily svých jedinečných schopností a oceňovaly také všechny ostatní druhy inteligence. Na fungování společnosti se podílejí nejrůznější dovednosti.
* Umožněte dětem, aby se zapojily do skupin, které podporují přátelství a budování vztahů, jako jsou skautské oddíly a některé zájmové kroužky.
* Čtěte dětem různorodé texty – od novinových článků, básní, knížek či článků v časopisech. Nezapomeňte na pohádku nebo příběh před spaním.