Nejlepší případy tohoto týdne:
Podvodná zdravotnice
Hlídka Delta 105 dostává informaci od dispečinku, že volal pan Jirásek s tvrzením a oznámením, že jeho matka byla okradena o nemalou částku. Hlídka se hned vydává na místo, aby prověřila, o co se jedná, případně oznamovatele na místě vytěžila. Hlídka nemůže na udané adrese oznamovatele najít, je proto dobré se vždy s dispečinkem dohodnout, a pokud to lze, čekat na místě, které je viditelné. Nakonec oznamovatel přiběhne ze zahrady a vysvětluje, že za jeho matkou dorazila zdravotnice, která tvrdila, že měl syn paní Jiráskové nehodu a že je třeba poslat mu osm tisíc. Podle matky oznamovatele byla příjemná, milá, tak jí nakonec peníze dala.
Policisté zjišťují přesný popis pachatelky a vydávají se na obhlídku okolí, jestli ji neuvidí na útěku. Oznamovatel má zatím zůstat na místě. Následně pak odejít na stanici a sepsat protokol. Při projíždění ulice vidí ženu v červené mikině a odpovídající popisu. Ta komunikuje s jinou starou paní. Vyjde najevo, že právě tvrdí jiné paní, že i její syn byl zraněn. Stařenka tvrdí, že s paní „záchranářkou“ mluví dlouhou dobu, profesionální podvodnice tvrzení stařenky odmítá, prý ji jen zdravila. Podvodnice je lustrována – již v minulosti měla nějaké podvody, hlídka ji tedy posadí do auta a vylekanou stařenku uklidní. Podvodnice, paní Tichá, se brání, že s hlídkou nikam jet nechce, ale je to zbytečné.
Podle policistky se jedná o klasickou situaci, kdy podvodníci chtějí využít neznalosti seniorů i jejich důvěřivosti. Situace, kterou policisté zažili, byla správná v tom, že oznamovatel hlásil tento podvod. Ideální ale je, pokud k tomu vůbec nedojde, protože seniorky budou poučeny svými příbuznými a nevydají nikomu jen tak peníze.