Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

Jak kosmetické přípravky přicházejí na svět?

24. 08. 2009 | Krása
Každá žena se ráda nechává hýčkat kosmetikou, má svojí oblíbenou značku a kosmetický přípravek. Kolik z nás žen ale ví nebo alespoň tuší, jak se vlastně kosmetika vyrábí a jací lidé za jejím vývojem stojí?

Kde jinde hledat odpovědi než v jedné z největších českých kosmetických firem sídlící u Prahy. Odpovědi nám poskytla paní majitelka ing. Eva Štěpánková.

Kde vlastně firma bere inspiraci na nový výrobek?

Takových cest je několik. První cestou je, že firma zjistí, co jejím zákazníkům chybí ,, Například jsme zjistili, že naše zákaznice by uvítaly přípravek, který umožní sprchování spojit s intimní hygienou a ihned jsme začali pracovat na jeho vývoji“ říká ing. Eva Štěpánková. Pracovníci výzkumné laboratoře, obchodní a marketingové oddělní a především vedení firmy dají hlavy dohromady a začnou uvažovat - má to být pěna nebo gel? Pěnou nedosáhneme tak nízkého pH, které musíme mít pro přípravek intimní hygieny. Vhodnější bude tedy gel, samozřejmě s optimálním pH a kyselinou mléčnou. Splníme tak všechny požadavky na přípravek kladené. Co by měl gel obsahovat? Dnešní doba je velmi hektická, žena by se po koupeli měla cítit klidně, odpočatě, svěže. Přípravek by měl mít příjemnou parfemaci, která všechny tyto pocity podpoří.  A hurá! Na světě je sprchový gel s levandulí  – zatím ale pouze jako nápad.

KelimkovačkaDruhá cesta nápadu pro vznik přípravku je zcela jiná. Firma získá od dodavatele surovin látku, která je natolik zajímavá, že se rozhodne z ní vyvinout výrobek nebo rovnou výrobkovou řadu. Dodavatelé sami musí předložit a dodat zhodnocení  funkčnosti látky, aby výsledek aplikovaného vývoje nemusela  sama firma zkoumat a dokladovat. Samozřejmostí je, že dodavatel také sám dodá podklady o jejím  správném využití a použití v určitém přípravku. Například sdělí informace, že látka je vhodná pro použití v séru nebo krému a při jakém množství aktivní látky byly zjištěny výborné účinky na redukci vrásek. ,,Tímto způsobem vznikla jedna z našich nejprodávanějších řad. Věděli jsme, že chceme vyvinout luxusní řadu, která bude finančně dostupná pro všechny naše zákaznice, ale nebyli jsme rozhodnuti, jakou aktivní látku použít. Díky našemu dodavateli jsme vyvinuli řadu s kaviárem“. Když se firma se surovinou seznámí, opět dají určitá oddělení hlavy dohromady a začne se uvažovat. Bude tato surovina vhodná pro krém denní či noční, bude lepší sérum, maska nebo gel?  Nebo je možné ji použít na více místech?

Teoretický nápad bychom měli,  ale jak dál?Laboratoř

Poté, co je nápad na světě, začne se s jeho uskutečňováním. Tentokrát musí největší část práce odvést laboratoř.  Musí sehnat vhodného dodavatele na surovinu, anebo pokud surovinu už má, začít zkoušet v jaké koncentraci a v jaké formě je možné ji použít. Vývoj přípravku trvá asi rok nebo i více let, musí se vyzkoušet jeho stabilita, zda vydrží všechna úskalí přepravy i skladování, jaký je pro přípravek vhodný obal. Některé přípravky, zejména BIO přípravky se musí umístit do vhodného obalu ve formě dávkovače nikoliv do kelímku. Neobsahují totiž konzervaci a nesmí tedy přijít do kontaktu s lidskou rukou, aby se do přípravky nedostali mikroby.
,,Novou BIO kosmetiku, kterou nyní uvádíme na trh jsme vyvíjeli asi tři nebo čtyři roky. Dali jsme si na těchto přípravcích opravdu záležet. Mnohým  firmám se například nepodaří BIO kosmetiku dobře naparfemovat, není jednoduché v těchto přípravcích použít přírodní parfemaci, ale nám se povedlo využít zde svěží vůní citrusů“

Po dokončení vývoje začíná testování. Všechny přípravky jsou dermatologicky testovány.  Kontrolu provádí Státní zdravotní ústav, který následně výrobky schválí. ,,Samozřejmě naše firma netestuje na zvířatech, v České republice a celé Evropské unii je to zakázáno a není to ani potřeba. Přípravky se testují na předem určeném určitém počtu dobrovolníků.“  Pokud jsou všechna hodnocení v přípustné normě, přípravek jde do výroby.

EtiketovačkaPřípravek je tedy schválen, ale tím to nekončí

Zdá se, že po schválení institucí jako je Státní zdravotní ústav jsme u konce, ale opak je pravdou. Poté je na řadě vymýšlení grafiky obalu, cen, příprava obchodních podmínek a hlavně příprava  marketingové kampaně. Přípravek se po uvedení na trh ještě rok až dva sleduje.Několik kusů od každé šarže se uschovává pro další testování a hodnocení.


A co je cílem tolika práce? Přece spokojený zákazník
.

Zdroj:RYOR

Sixtie
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
« Předchozí   1   2  Následující » 
Obrázek uživatelky
profil
Dozvěděli jsme se, jak vzniká kosmetika, ale ne, kolik stojí. A to asi nebude pro běžné uživatelky. Kaviárová maska či krém. To bude něco koštovat. Necháme se tedy raději příjmně překvapit, když tolik slibují.
Ale nadarmo se neříká, sliby chyby.
Obrázek uživatelky
profil
Nivea je dobrá
Obrázek uživatelky
profil
>
zatím nejvíc mi vyhovovala nivea
Obrázek uživatelky
profil
>
zatím nejvíc mi vyhovovala nivea
Obrázek uživatelky
profil
je podle mě kvalitní a přitom cenově dostupný každému
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles