Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Květina Vánoc - Vánoční hvězdaKvětina Vánoc - Vánoční hvězda Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025Školní rok a prázdniny ve školním roce 2024/2025 Vánočka - nejoblíbenější receptyVánočka - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 22.11. 2024
Dnes má svátek Cecílie
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Chytrá žena

Jaký jste typ zákazníka?

22. 09. 2011 | Finance
Někdo si nakupování vyloženě užívá. Pečlivě studuje reklamní letáky s výhodnými nabídkami a vítá každou novinku, která se v obchodě objeví. Na druhé straně jsou lidé, kteří jdou nakoupit jenom v případě, že už nemají co jíst, a bloumání po obchodech s nákupním vozíkem v lásce nemají. Při nakupování jde také o to, co kupujeme a za jakou cenu. Zajímá vás především kvalita a značky nebo chcete nakupovat co nejlevněji?
 
Obchodníci si našeho chování velmi dobře všímají a vyhodnocují ho. Mohou nám pak nabídnout to, co očekáváme, abychom odcházeli z obchodu spokojeni a rádi se vraceli. Podle mezinárodního průzkumu nákupního chování bychom mohli zákazníky rozdělit do tří základních kategorií. Každou kategorii charakterizují určité nákupní zvyky.

Ekonomický zákazník (chce nakoupit co nejlevněji)
Je vaším životním krédem staré známé rčení „Kdo šetří, má za tři“? Pak budete nejspíš patřit mezi šetřílky neboli do typu tzv. ekonomických zákazníků. I když máte rádi kvalitní výrobky, dopřáváte si je jen tehdy, když jsou dostupné za atraktivní cenu. Za to, že v regálech koukáte především po cenovkách, se ale vůbec nemusíte stydět.
 
Jaký jste typ zákazníka?Při rozhodování o nákupu je pro ekonomický typ zákazníků důležitým faktorem cena. Hledají zboží, které je levné, ale rádi si dopřejí i značkové produkty, pokud jsou v danou chvíli „v akci“. Tito zákazníci nakupují v nejrůznějších typech prodejen, ale nejčastěji jsou to prodejny diskontní. Tento typ nakupujících hledá v prodejnách většinou výrobky z levného segmentu včetně privátních značek. Chování tohoto typu zákazníků můžeme označit jako zvykové. Nakupují totiž pravidelně stejné zboží ve stejných obchodech. Netráví mnoho času prohlížením regálů. Místo toho nakoupí většinou pouze to, co si naplánovali.
 
Jak vypadá typický ekonomický zákazník?
Jsou to ženy i muži nejčastěji ve věku 30-39 let a 50-60 let. Jsou to lidé se základním a středoškolským vzděláním, často zastávají nekvalifikované profese. Tito zákazníci nakupují několikrát týdně, a to jak v diskontech, tak i v supermarketech. Před nákupem si napíší seznam zboží, které chtějí koupit. Sledují akční nabídky z letáků a slevy jsou pro ně velmi atraktivní. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že v České republice je 41% zákazníků, pro něž je cena rozhodujícím faktorem pro nákup zboží.

Zákazník hledající hodnotu (rád nakupuje a hledá dobrý poměr kvalita/cena)
Než dáte nějaké zboží do košíku, prostudujete si jeho obal. Zajímá vás totiž kvalita věcí, které nakupujete. A protože kvalitní zboží nebývá někdy úplně nejlevnější, nebráníte se nejrůznějším speciálním slevovým akcím a nabídkám reklamních letáků, které najdete ve schránce.
 
Tento typ nakupujících požaduje v obchodě za své peníze co nejlepší kvalitu. Velká část těchto zákazníků chodí nakupovat ráda a často a má uspokojení z toho, když nakoupí kvalitní zboží za dobré peníze. Zákazníci hledající hodnotu kladou důraz na podrobné informace a plánování nákupu. K tomu využívají reklamní letáky. Tito návštěvníci míří do nejrůznějších obchodů a jsou otevřeni všem prodejním kanálům. Při rozhodování o koupi je pro ně důležitější kvalita výrobku než cena. Nicméně vždy se zajímají o výhodné promoční nabídky. Když se jim taková akce naskytne, mají sklon nakupovat do zásoby. Jsou pro ně důležité značky a vítají novinky v sortimentu obchodů.

Jaký jste typ zákazníka?Tento druh zákazníků je nekompromisní ohledně nákupního standardu v obchodech, kde nakupuje. Lidé hledající hodnotu chtějí nakupovat v jasně uspořádaném obchodě s regály plnými zboží, vítají letáky a speciální akce a vystavení akčního zboží. Oceňují také věrnostní programy a kupony. V České republice vyhledává hodnotu, tedy poměr kvality a ceny, při nákupu 38% zákazníků.

Bezstarostný zákazník (chce jednoduše nakoupit, co potřebuje)
Máte plnou hlavu práce, plánů a nejrůznějších nápadů a poslední, co byste chtěli řešit, je složení výrobků a jejich cena? V obchodě prostě sáhnete po zboží, které právě potřebujete, nebo které vás něčím upoutá. Kolik stojí? To není důležité, peníze totiž také neřešíte. Jste zkrátka bezstarostný zákazník. Bezstarostný zákazník nakupuje tehdy, když produkt potřebuje. Téměř vůbec si doma nedělá zásoby. Pro tyto nakupující není cena to nejdůležitější. Kladou důraz hlavně na kvalitu a za lepší kvalitu jsou také ochotni více zaplatit. Bezstarostní zákazníci před nákupem nevyhledávají žádné informace ani neztrácejí čas prohlížením regálů, místo toho rychle zakoupí produkt, který potřebují. Pro bezstarostné zákazníky je totiž rychlý a cílený nákup důležitý. Očekávají jasně strukturovaný obchod a chtějí, aby byl k dispozici produkt, který hledají. Vedle dobré kvality očekávají také široký výběr produktů a značek v každé kategorii zboží.

Zatímco v západních zemích tito lidé nakupují stále stejné značky ve stejných obchodech, bezstarostní zákazníci ve střední a východní Evropě chodí do různých obchodů a jsou také více otevření novým produktům a značkám. Bezstarostných zákazníků je v České republice 21%.

Zdroj: Henkel.cz

Alena B.
ChytráŽena.cz


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
úplně souhlasím.přesně tak
Obrázek uživatelky
profil
"zákaznický mix" - nakupuju, když to je potřeba, ale zároveň bych nemohla říct, že cena pro mě nehraje roli Smajlík. Takže kvalita za přijatelnou cenu - kromě toho mi nedělá potíže prolistovat aktuální nabídky a vybrat si obchod, kde nejvíc ušetřím na tom, co je zrovna potřeba Smajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles