Jak ukazují výsledky celoevropského průzkumu, spotřeba deodorantů a antiperspirantů se v České republice řadí mezi nejnižší v Evropě. Průměrný Čech spotřebuje ročně pouze 1,5 balení, kdežto například průměrný Angličan spotřebuje téměř pět balení ročně.
Stop pocení
Pocení v podpaží patří bezesporu k těm nejnepříjemnějším. Zde totiž vznikají ideální podmínky pro množení bakterií, které rozkládáním bílkovin a mastných kyselin z potu vytvářejí nepříjemný pach. Antiperspiranty umí nejen tento zápach omezit, ale navíc přímo zabraňují vzniku potu samotného.
Deodoranty a antiperspiranty v České republice nejsou součástí každodenní hygieny.
Ačkoli procento žen, které se hlásí k používání deodorantů a antiperspirantů, je 71 %, Češi nepoužívají deodoranty jako součást každodenní hygieny. Jejich použití je u většiny národa spíše příležitostnou záležitostí. U mužů se hlásí k používání deodorantů či antiperspirantů jen 49 % z nich.
Obliba deodorantů a antiperspirantů v jednotlivých zemích Evropy je značně rozkolísaná. Obecně lze říci, že je spotřeba v zemích západní Evropy vyšší než u obyvatel střední a východní Evropy. Průměrná spotřeba deodorantů a antiperspirantů na osobu za rok je nejvyšší ve Velké Británii, tj. 4,67 balení, za nimi následuje Německo se spotřebou 3,15 balení ročně a Francie se 2 baleními ročně. Více deodorantů a antiperspirantů než Češi používají i Maďaři a Poláci. Češi spotřebují ročně 1,38 balení, za naší spotřebou jsou už jen Rumuni a Rusové.
Podle Jaroslava Círa, manažera celoevropského průzkumu společnosti Unilever, není problémem Čechů, že by deodoranty nepoužívali vůbec nebo je neznali. „Češi jsou zvyklí deodorant používat, ale pouze příležitostně. Deodorant v České republice není součástí každodenní hygieny a používá se spíše parfém. Důkazem toho je i skutečnost, že v mnoha domácnostech stále nemá své stálé místo v koupelně, kde se provádí každodenní hygiena, a tak jej často najdeme na různých poličkách v obýváku či v jiných místnostech.“
Petra Dítětová
Chytrá Žena.cz