Přestože je zdravý životní styl v České republice stále populárnější, kvalitních wellness center je v tuzemsku nedostatek. Na vině jsou především vysoké náklady a zdlouhavá návratnost vložených prostředků. Vlivem nízké konkurence se na trhu stále drží také centra s nedostatečnou péčí. České asociace wellness proto plánuje zavést hodnocení zařízení, díky čemuž návštěvníci získají přehled o kvalitě nabízených služeb.
Moderní životní styl přináší nutnost efektivní relaxace.
Významně proto v tuzemsku vzrůstá obliba oboru wellness, který se věnuje
komplexní péči o fyzické a duševní zdraví. Tyto služby však v České republice
nabízejí především hotely, které jsou pro pravidelnou návštěvu často těžko dostupné.
Mnoho z městských center navíc nesplňuje základní parametry filozofie wellness,
parazituje na tomto pojmu a nabízí neodborné služby.
„Aktuálně zažívá oblast wellness v České republice významný rozvoj. V
poskytovaných službách však registrujeme velké rozdíly, proto je nutné v
budoucnu připravit certifikaci a kategorizaci všech wellness zařízení. Jedině
tak zajistíme vyšší kvalitu služeb a lepší orientaci pro návštěvníky,“ uvedl
Jaroslav Fischer, člen představenstva České asociace wellness, která v současné
době eviduje asi čtyřicet hotelových zařízení, které ve svém názvu uvádí slovo
wellness. „Jedná se především o zařízení v lázeňských městech. V ostatních
regionech je zatím konkurence velmi malá. Navíc se pod wellness centrem často
skrývají služby, které nemají s myšlenkou zdravého životního stylu nic společného.
To se nám samozřejmě nelíbí,“ připomněl.
Investice do kvalitního wellness vybavení se pohybují v řádech milionů korun,
přičemž návratnost vložených prostředků je dlouhodobou záležitostí. Hlavním
důvodem jsou velmi drahé technologie, jejich udržování a následné obnova.
Komplexní wellness centra proto začínají vznikat především ve velkých městech,
která jsou pro veřejnost dostupnější a nabízí provozovatelům dostatek
potenciálních návštěvníků.
„Náklady na vybudování našeho nového wellness centra dosáhly takřka 10 milionů
korun. V návratnost vložených prostředků však samozřejmě věřím, veřejnost již
je na tento druh služeb připravená, “ sdělil spolumajitel nového brněnského
wellness klubu Frank Frištenský, synovec slavného zápasníka Gustava
Frištenského, jehož jméno nové profesionální centrum nese. „Český návštěvník je
specifický. Podnikatelé v oblasti wellness proto musejí neustále hledat nové
možnosti, kterými ho mohou oslovit. Hlavním faktorem úspěchu je však bezesporu
kvalita služeb a úroveň personálu. Právě odborně vyškolení a příjemně
vystupující zaměstnanci jsou podle mě v České republice největším problémem,“
doplnil Frištenský, který získal zkušenosti s oborem wellness v USA, kde v
oblasti zdravého životního stylu řadu let úspěšně podniká.
Zdroj: SOS
Gabriela Straková
ChytráŽena.cz