O fungování školy se rodiče dovědí buď na úvodní schůzce (36,8%), z propagačních materiálů (36,8%) nebo z mateřské školky (26,3%). Nejčastějším způsobem komunikace s rodiči je písemný kontakt přes děti (78,9%), dále telefonický kontakt (68,4%) a pravidelné osobní schůzky (68,4%), kontakt přes webové stránky (26,3%), emailový kontakt (21,1%) a osobní nepravidelné schůzky (21,1%). Pouze každá zhruba desátá škola používá ke kontaktu s rodiči poštu (10,5).
Využívané nástroje komunikace školy s rodiči

„Vstup dětí do školního prostředí je náročným krokem v jejich vývoji. Správné a pohodové zvládnutí tohoto významného kroku může ovlivňovat další vývoj dítěte. Je žádoucí, aby rodiče této události věnovali dostatek pozornosti, komunikovali s dítětem a snažili se eliminovat veškeré nežádoucí problémy. Velkou roli hraje i samotná škola, která by měla maximálně usnadňovat vstup dětí do škol. Výzdoba tříd, vstřícné vystupování zaměstnanců školy, ale i maximální snižování povinností alespoň v prvních školních dnech je žádoucí. Je škoda, že školy nevyužívají odborné péče dětských psychologů ve větší míře. Dětský psycholog dokáže navázat kontakt s dítětem a pochopit jeho potřeby. Na druhé straně dokáže pracovat s rodiči na nápravě ,“ vysvětluje Mgr. Petra Ungertová, dětská psycholožka.

Způsob ochrany žáků mimo školu:
Hlídač na přechodu 15,8 %Spolupráce s policií 57,9 %
Osvěta 15,8 %
Žádné 10,5 %
„Je zarážející, že v době elektronické komunikace školy stále preferují komunikaci s rodiči písemnou formou prostřednictvím dětí. Internetové stránky, kde by si rodiče mohli stahovat aktuální rozvrhy hodin nebo doporučení pro domácí práci s dětmi, nejsou dosud využívány. Rovněž zadávání úkolů nebo omlouvání dětí z vyučování by mohlo probíhat prostřednictvím e-mailů. Pokud by školy zvolily efektivnější nástroje komunikace s rodiči, zbylo by více času na samotnou práci s žáky,“ hodnotí situaci Tomáš Studeník, ředitel společnosti Westminster.
ZUZI
Chytrá Žena.cz